POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ
WWW.SZUFLADAMART.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego www.kursy.szufladamart.pl jest Fundacja Firma dla Każdego z siedzibą w Warszawie (00-660 Warszawa) przy ul. Lwowska 5\15, wpisana do Rejestru Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000569410, NIP: 5252625624, REGON: 362170026 oraz wyodrębniona w ramach Fundacji zorganizowana część przedsiębiorstwa reprezentowana przez Martę Kukłę (współadministratorzy danych osobowych).
- Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.
- Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z dużej litery należy
rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu internetowego
www.kursy.szufladamart.pl
§ 2
RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
- CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe
Usługobiorców Sklepu www.kursy.szufladamart.pl w przypadku:
1.1. rejestracji Konta w Sklepie, w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym
Kontem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy o świadczenie usługi
drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem Sklepu),
1.2. składania zamówienia w Sklepie, w celu wykonania umowy sprzedaży, na podstawie art. 6
ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy sprzedaży),
1.3. zapisania się do Newslettera w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną.
Dane osobowe są przetwarzane po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
a) RODO,
1.4. skorzystania z Systemu Opinii, w celu poznania zdania Klientów na temat dostępnych w
Sklepie Produktów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes
przedsiębiorcy). - RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Usługobiorca podaje, w przypadku:
2.1. Konta: imię i nazwisko, login, adres, adres e-mail,
2.2. Zamówienia: imię i nazwisko, NIP, adres e-mail, numer telefonu,
2.3. Newsletter: imię i nazwisko, adres e-mail,
2.4. System Opinii: imię i nazwisko, login. - OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są
przez Administratora:
3.1. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest
to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi
przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia
wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych
z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
3.2. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie
zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi
przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone
wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata. - Podczas korzystania ze Sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności:
adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu,
nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego. - Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być
przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub
wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w
związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną
lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym
kierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę. - Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach
i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Sklepie.
Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6
ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną
oraz na poprawie funkcjonalności tych usług. - Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane
dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
8.1. przetwarzane zgodnie z prawem,
8.2. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu
przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
8.3. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz
przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż
jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
§ 3
UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta
Administrator przy prowadzeniu Sklepu, a w szczególności do:
1.1. dostawców systemów płatności,
1.2. biura księgowego,
1.3. hostingodawcy,
1.4. dostawcy oprogramowania umożliwiającego prowadzenie działalności,
1.5. podmiotów zapewniających system mailingowy,
1.6. dostawcy oprogramowania potrzebnego do prowadzenia sklepu internetowego. - Dostawcy usług, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, którym przekazywane są dane
osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom
Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające)
albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy). - Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru
Gospodarczego (EOG), z zastrzeżeniem §5 pkt 5 oraz §6 Polityki Prywatności.
§ 4
PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo
ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo
wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. - Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:
2.1. Dostęp do danych – art. 15 RODO.
2.2. Sprostowanie danych – art. 16 RODO
2.3. Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO.
2.4. Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
2.5. Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
2.6. Sprzeciw – art. 21 RODO
2.7. Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO. - W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail
na adres: pomoc@szufladamart.pl - W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw,
Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż
w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania
lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je
w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od
otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach. - W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba,
której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 5
PLIKI “COOKIES”
- Strona Administratora używa plików „cookies”.
- Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie
internetowej Sklepu. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego
funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk
odwiedzin strony internetowej. - W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
3.1. „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu
końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
3.2. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas
określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę. - Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji
Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze
strony internetowej przez Usługobiorcę, typie strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany
oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie
rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk
korzystania ze strony. - Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych
danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator
cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA). - Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć
Google, w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Usługobiorca korzysta ze
Sklepu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji Usługobiorcy lub czasie
pozostawania na danej stronie. - Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego
komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o
możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania
(przeglądarki internetowej).
§ 6
USŁUGI DODATKOWE ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA W SKLEPIE
- W Sklepie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów
społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową www.kursy.szufladamart.pl, zawierającą
taką wtyczkę, przeglądarka Usługobiorcy nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami
Facebook, Instagram, TikTok oraz YouTube. - Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do przeglądarki
Usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji, usługodawcy otrzymują informację, że
przeglądarka Usługobiorcy wyświetliła stronę www.kursy.szufladamart.pl, nawet jeśli
Usługobiorca nie posiada profilu u danego usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany.
Taka informacja (wraz z adresem IP Usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę
bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam
przechowywana. - Jeśli Usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów społecznościowych, to
usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie
www.kursy.szufladamart.pl do profilu Usługobiorcy w danym serwisie społecznościowym. - Jeśli Usługobiorca użyje danej wtyczki, np. klikając na przycisk „Lubię to” lub przycisk
„Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer
danego usługodawcy i tam zachowana. - Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez
usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Usługobiorcy w tym zakresie i
możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności Usługobiorcy zostały
opisane w polityce prywatności usługodawców:
5.1. https://www.facebook.com/policy.php
5.2. https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content
5.3. https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=ZZ.
5.4. https://www.tiktok.com/legal/privacy-policy-eea?lang=pl - Jeśli Usługobiorca nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w
trakcie odwiedzin na stronie www.kursy.szufladamart.pl bezpośrednio jego profilowi w danym
serwisie, to przed wizytą na stronie www.kursy.szufladamart.pl musi wylogować się z tego
serwisu. Usługobiorca może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek
stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki, np. blokowanie skryptów za pomocą
„NoScript“. - Administrator wykorzystuje na swojej stronie narzędzia remarketingowe tj. Google Ads, wiąże się
to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC dotyczących usługi Google Ads. W
ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies Usługobiorca ma możliwość
zdecydowania, czy Usługodawca będzie mógł korzystać z Google Ads (administrator cookies
zewnętrznego: Google Inc. z siedzibą w USA) w stosunku do niego.
§ 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych
danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w
szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem
przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz
zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. - Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i
modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą
elektroniczną. - W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy
RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.